Good Balance – поради та інструкції, новини та корисні документи
Наша команда зібрала відповіді та статті на найпопулярніші питання. Тут можна знайти потрібні документи PDF,корисні посилання та свіжі новини.
Наша команда зібрала відповіді та статті на найпопулярніші питання. Тут можна знайти потрібні документи PDF,корисні посилання та свіжі новини.

Podatek liniowy -Єдиний податок дозволяє оподатковувати всі доходи від несільськогосподарської діяльності за ставкою 19%.
>Недоліки єдиного податку
Сам механізм розрахунку податку залишається незмінним, оскільки податковою базою є дохід, тобто різниця між доходом та витратами на його отримання. Доходи та витрати визначаються на підставі КПіР або бухгалтерських книг (наприклад, у випадку компаній з юридичними особами). від податкової шкали, підприємець, який розраховується на основі фіксованого податку, не може скористатися, серед іншого: податкові пільги в Інтернеті або податкові податкові пільги, наприклад, податкові пільги в Інтернеті пільги на дітей, якщо його єдиним джерелом доходу є підприємницька діяльність,
Якщо, крім своєї підприємницької діяльності, він працює повний робочий день або працює особисто, для річного розрахунку необхідно буде подати дві окремі декларації.
Єдиний податок для кого?
Існують певні вимоги, повязані з можливістю використання єдиного податку. Перше обмеження стосується джерела доходу, який може оподатковуватись лінійним методом. Згідно з правилами, податком за ставкою 19% оподатковуються лише доходи від несільськогосподарської діяльності. Доходи з інших джерел, як правило, підлягають оподаткуванню за загальними правилами. Крім того, при виборі фіксованого податку підприємець не може надавати колишньому роботодавцю послуги того ж характеру, що й робота, яку він виконує на постійній основі в тому ж податковому році.</p><p><br></p><p >Як і у разі будь-якої форми оподаткування, фіксований податок можна обрати під час відкриття бізнесу або до 20 січня нового податкового року. Вибір здійснюється шляхом подання належним чином заповненої форми CEIDG-1.</p><p><br></p><p>Заява, подана в управління міста або ґміни, буде автоматично передана до відповідної податкової інспекції. Тому самостійно повідомляти податковий орган немає необхідності.</p><p><br></p><p><strong>Які переваги єдиного податку?</strong></p><p>Однак фіксований податок має певні переваги , куди слід звернути увагу деяким підприємцям. Його підтримують насамперед:</p><p><br></p><ul><li>Єдина податкова ставка 19%, яка застосовується незалежно від отриманого доходу.</li><li>Простота розрахунку. Єдиний податок виключає можливість використання неоподатковуваних пільг та податкових пільг. Підприємцю також не доведеться памятати про шкалу податків і дві ставки, що виникають. Відсутність пільг за щорічним розрахунком означає меншу кількість складних додатків, які в такому разі слід подавати разом із декларацією.
Незареєстрована діяльність – це рішення для людей, які мають власну бізнес-ідею, але бояться початкових витрат, високих внесків ZUS та зобовязань, що випливають із необхідності ведення традиційного бізнесу. Це також ворота для тих, хто тільки заробляє додаткові гроші – наприклад, репетиторством, виконанням простих замовлень або продажем виробів ручної роботи – і не досягає цього високого доходу. Можливість ведення "бізнесу без компанії" доступна вже кілька років. Ідея явно сподобалася тисячам заповзятливих людей, які охоче використовують це рішення. Однак багато питань залишаються спірними. Сьогодні ми поговоримо про незареєстровану діяльність, привілей, на який має право практично кожен. Я запрошую вас до ретельного аналізу сутності, яка називається незареєстрованою діяльністю або незареєстрованою діяльністю. <strong>Бізнес без формалізації?</strong> Можливо!</p><p><br></p><p><strong>Незареєстрована діяльність, тобто. компанія в демо-версії</strong></p><p><br></p><p>Обмеження, встановлені законодавцем, означають, що незареєстрована діяльність має дві основні групи адресатів, про які я розповім нижче. , копірайтери, графічні дизайнери та інші люди, які відносяться до цієї діяльності як до додаткової діяльності та основним джерелом доходу яких є, наприклад, повна зайнятість. Вони не хочуть присвячувати розвитку великого бізнесу. Те, що вони роблять, дозволяє їм заробляти кілька сотень, тисяч або трохи більше злотих на місяць. Однак вони не розглядають це як перехідний період. Завдяки існуванню незареєстрованої діяльності їм не доводиться виступати проти чинних правил. Вони зможуть зробити те, що робили раніше, абсолютно легально – без стресу та бюрократії. До другої групи належать передусім люди, які використовують період найбільшої свободи для формування клієнтської бази, розвитку своїх продуктів та всієї структури компанії. Неофіційна діяльність дозволяє їм зосередитись на суті свого бізнесу. Коли вони перестають укладатися в рамки, створені законом, вони переходять до регулярної та зареєстрованої діяльності.</li></ul><p><br></p><p><br></p><p> <strong>Хто може проводити такі заходи?</strong></p><p><br></p><p>Незареєстровану підприємницьку діяльність може здійснювати будь-яка особа, яка протягом останніх 60 місяців (5 років) не вела традиційну, офіційно зареєстровану підприємницьку діяльність. Його прогнозовані доходи від цієї діяльності не можуть перевищувати 75% валової мінімальної заробітної плати у будь-якому місяці (до 1 липня 2023 року вони могли перевищувати лише 50%, але межа була підвищена).</p><p><br></p> ><p><strong>У 2023 році мінімальна брутто-зарплата становить 3600 злотих брутто (з 1 липня 2023 року), а 75% цієї суми становить 2700 злотих – це межа доходу для незареєстрованої діяльності.</strong></p> <p><br></p><p>Якщо ліміт перевищено, вам необхідно буде зареєструвати свій бізнес.</p><p><br></p><p><strong><em>Увага!< /em></strong><em> Дохід – це не те саме, що дохід. Виручка – це сума рахунків (загальна вартість реалізованої продукції або наданих послуг) без зменшення витрат.</em></p><p><br></p><p>Якщо станеться так, що ви перевищите встановлений ліміт доходу, у вас буде 7 днів, щоб зареєструвати створену автоматично підприємницьку діяльність - коли ви досягнете доходу, що перевищує 75% мінімальної заробітної плати, - у CEIDG.</p><p><br></p><p><br>< /p><p><strong>Незареєстрована діяльність – обмеження</strong></p><p><br></p><p>В абзаці вище я перерахував умови, яким повинна відповідати людина, яка бажає вести незареєстрований бізнес . Однак це не всі обмеження. За такого способу розрахунку ви зможете здійснювати регламентовану діяльність, тобто. що вимагає наявності певних ліцензій або дозволів.</p><p><br></p><p>Як правило, неповнолітні також не можуть займатися незареєстрованою діяльністю. Це продиктовано багатьма причинами, яким можна присвятити окрему статтю. З юридичного погляду це неприпустимо. Однак ніщо не заважає особам, які не досягли 18 років, надавати свої послуги на підставі договору підряду на виконання конкретної роботи. У цій статті я розглянув деякі приклади цікавих занять для неповнолітніх і формальні питання. Це ж правило поширюється на незареєстровану діяльність. Його обмеженням є необхідність сплати податків загальних засадах, тобто. за дворівневою шкалою оподаткування. Неможливо врегулювати цей вид бізнесу, використовуючи фіксований податок (що у будь-якому випадку було б безглуздо через обмеження доходу) або податкову картку.</p><p><br></p><p><br></p> ><p><strong>Як врегулювати доходи від незареєстрованої діяльності</strong></p><p><br></p><p>Ви повинні вказати свою незареєстровану підприємницьку діяльність у річній податковій декларації PIT-36. Доход, отриманий у такий спосіб, слід зазначити у відповідному рядку: Незареєстрована діяльність, визначена у ст. 20 розділ 1ба Закону. Ви не будете зобовязані сплачувати щомісячні або щоквартальні авансові платежі з прибуткового податку. Ви також можете включити витрати на отримання доходу до відповідної графи. (згідно з чинним законодавством) до 30 квітня. Податок має бути сплачено на індивідуальний податковий мікрорахунок. Знайти його можна за допомогою генератора — ввівши свій номер PESEL або NIP.
Звичайно, ми завжди здаємо декларації з ПДФО за попередній рік – до 30 квітня 2024 року, за 2023 рік татак далі.
Пам`ятайте, що для ефективного розрахунку варто вести облік продажів, навіть якщо вони дуже прості. Таким чином, ви знатимете, скільки податку вам доведеться заплатити. Якщо чиновник поставить якісь питання, ви можете показати свої записи.
Дохід (dochód) – так у Польщі іменується прибуток, тобто отримані від діяльності фірми матеріальні блага за вирахуванням витрат, повязаних з цією діяльністю. без урахування витрат називається в Польщі надходженням (<strong>прихід, przychód)</strong>, проте для юридичних осіб актуально тільки dochód, а przychód не розглядається. Існує термін «Податок на доход юридичних осіб» або CIT (від англ., Corporate Income Tax ). Цей вид податку ми будемо розглядати далі, проте, незважаючи на назву, це не єдиний вид платежів до бюджетів, які повинні робити юридичні особи. Конкретний вид податку позначимо звичним терміном CIT. <p><br></p><p><strong>Хто платить CIT</strong></p><p><br></p><p>Сплатити податок CIT до польської скарбниці зобовязана <strong Кожна компанія, яка має зареєстровану юридичну адресу на території Польщі. без обмеження зареєстровані в Польщі іноземцями, а саме:
товариства з обмеженою відповідальністю — Spółka z.o.o.
акціонерні товариства — Spółka Akcyjna (S.A.);
командитні товариства — Spółka komandytowa;
акціонерно-командитні товариства — Spółka komandytowo akcyjna .
у 2023 році в Польщі діятимуть дві ставки податку надходи юридичних осіб:
19% — стандартна ставка корпоративного податку CIT;
9% - знижена ставка корпоративного податку CIT; скористатися зниженою 9% ставкою податку CIT можуть ті підприємці, чий річний оборот не перевищив 9 357 000 PLNКомпанії з іноземним капіталом: тобто ті фірми, хоча б один співзасновник яких є фізичною особою-іноземцем, або юридичною особою-зареєстрованою за кордоном, також можуть використовувати пільгову ставку 9%.На підприємства зареєстровані в Польщі іноземцями, поширюються ті ж права зобов`язання, що й на підприємства, зареєстровані громадянами РП або Євросоюзу. 48);">małypodatnik. У той же час ставка 9% не поширюється на дохід, отриманий від приросту капіталу. У Польщі доходи від продажу акцій та інших цінних паперів оподатковуються 19% ставкою.
Спосіб оплати цього податку вибирається заздалегідь. Це може бути пост-оплата, коли:
Податок обчислюється за результатами минулого року. До березня наступного року подається податкова декларація. Оплачується фактичний податок. Передбачуваного податку. До березня наступного року подається декларація, яка уточнює розмір реального податку. Відбувається коригування виплаченого податку: доплата або повернення коштів. Таке зниження обмежене (як правило, не більше 10%) — потрібно уточнювати всі існуючі можливості у податкової та регіональної влади.
PIT-це податок на дохід фізичних осіб. Всім працівникам на початку кожного року роботодавці розсилають документ PIT-11.
Але не всі знають, що це і що з ним робити. Розберемося в етому питанні!
Особи, які проживають на території Польщі та отримують дохід у Польщі, мають податкові зобовязання. Це означає, що вони повинні обовязково сплатити в Польщі податок від усіх отриманих доходів. Податкову декларацію обовязково потрібно подати в період <strong>з 1 лютого по 30 квітня.</strong> Навіть якщо ви вже знаходитесь у Польщі, то все одно зобовязані подати податкову декларацію за попередній рік. Авансові платежі для податкової.
Протягом року роботодавець сам робить відрахування із вашої зарплати до податкової служби Польщі, фонду охорони здоровя тощо. </p><p>Ці податки і становлять різницю зарплати між брутто та нетто. Ці відрахування протягом року називаються авансовими платежами. І вони не повинні бути точними з точністю до копійки.</p><p><br></p><p>Може бути таке, що протягом року роботодавець заплатить трохи більше або трохи менше податків із вашої зарплати. p align="justify"> p align="justify"> Підсумок Порівняйте цю суму з тим, що вже булооплачено протягом року (сума всіх авансових платежів) Після закінчення року, ви зобовязані подати податкову декларацію, в якій буде зазначено весь ваш дохід за рік. Усі податки, які вже були сплачені протягом року і, можливо, пільги, які у вас є. При цьому використовуючи прості розрахунки, ви отримаєте суму податків, яку повинні заплатити за весь прибуток, отриманий минулого року.
Що таке PIT-11?
PIT-11 це документ з таблицею яка містить дані про ваші доходи за рік і сплачені податки. Якщо ви працюєте в Польщі, ваш роботодавець відраховує з вашої заробітної плати прибутковий податок. До кінця лютого роботодавець зобовязаний надіслати вам форму PIT-11, тобто документ, в якому міститься інформація про ваші доходи, які ви отримали, працюючи на нього, у попередньому податковому році, та інформація про сплачені відрахування із заробітної плати з податку на доходи. Якщо ви працювали в кількох місцях (в різних роботодавців), отримайте PIT-11 від кожного роботодавця. PIT-11 видається, якщо іноземець є податковим резидентом Польщі. У ньому вказується місце проживання платника податків біля Польщі. PIT-11 буде передано як працівнику, таки до податкової інспекції за місцем проживання працівника у Польщі. Працівник після отримання PIT-11 повинен подати до податкової декларації PIT-37. Що таке PIT-37 ?</strong></p><p><br></p><p>PIT-37 – податкова декларація за рік, яку ви повинні подати за минулий рік роботи в Польщі. Якщо ви не здійснюєте господарську діяльність, то на підставі PIT-11, вам слід заповнити PIT-37 і подати його до відповідного управління податкової адміністрації. /p><p><strong>Терміни</strong></p><p><br></p><p> </p><p>Декларацію PIT-37 потрібно подати до 30 квітня наступного року. Наприклад, декларація PIT-37 за 2023 рік має бути подана до 30 квітня 2024 року). </p><p>У той же термін ви зобовязані сплатити відповідний податок, якщо в результаті кінцевого підрахунку виявилося, що сума відрахувань з ваших доходів була меншою від податку, який ви повинні заплатити від загальної суми доходів. ви вже заплатили більше, ніж потрібно, і можете отримати назад цю різницю.Податкова інспекція перевірить, всі дані, і якщо не знайде помилок, то повертається гроші. Або буде очікувати, що ви доплатите недолік.
Способи подання податкової декларації в Польщі Декларацію можна подати або в паперовому вигляді в одному з офісів податкової інспекції за місцем проживання, або подати декларацію в електронному вигляді через інтернет. Подання податкової декларації через інтернет є найшвидшим і зручнішим, за винятком необхідності витрачати час на походи до податкової інспекції у довгих чергах. Ще одним плюсом такого способу є те, що програма сама автоматично проводить всі необхідні розрахунки, зводячи до мінімуму ймовірність будь-якої помилки. Що буде, якщо не сплатити податки вчасно?
Часто іноземці, які проживають у Польщі, влаштовуючись на роботу за кордоном, сподіваються, що податкова не дізнається про їхні іноземні доходи. Однак це далеко не так.
По-перше, фіскали можуть отримати інформацію про наявність доходів від українських іноземних банків. Наприклад, якщо іноземний роботодавець перераховує винагороду на рахунок в українському банку, або офіційно безробітний відкриє депозит на велику суму.
По-друге, між Україною та багатьма країнами існує обмін податковою інформацією.
ZUS (Zakład Ubezpieczeń Społecznych або «Управління соціального страхування») – це польський державний орган, який відповідає за медичне та пенсійне страхування громадян.
< p>ZUS займається обігом, збором та виплатою коштів і, зокрема, відповідає за:
-виплати пенсій для польських пенсіонерів;
-виплати пенсії за інвалідністю;
-виплати допомоги по втраті годувальника;
-виплати допомоги у звязку з вагітністю та ін.</p><p><br></p>< Також в ZUS виплачуються внески до фонду охорони здоровя - składki na ubezpieczenie zdrowotne. Оплачуючи внески, можна користуватися послугами NFZ (Національне медичне страхування).
Функції NFZ
Страхування NFZ у Польщі дозволяє безкоштовно отримати медичну допомогу. Вона поширюється на такі послуги:
-виклик екстреної допомоги;
-діагностика захворювань;
-збір аналізів;
-страхування NFZ у Польщі допомагає в лікуванні хвороби;
-оформлення лікарняного листа;
-NFZ фінансує спостереження під час вагітності та пологи;
-догляд за новонародженими малюками;< /p>
-страхування NFZ при наданні психологічної підтримки.
-Також за страховкою NFZ у Польщі можна отримати якісні стоматологічні послуги будь-якої складності.
Хто платить?
За працівника платить наймач, за виконавця – замовник. Тобто застрахованими мають бути і ті, хто працює за трудовим договором (Umowa o pracę), і ті, хто працевлаштований за цивільно-правовим контрактом (Umowa o dzieło або Umowa zlecenie).
Крім осіб, працевлаштованих на польських підприємствах, та їхніх наймачів, ZUS також платять ті, хто займається веденням власного бізнесу. Необхідно враховувати, що такі підприємці в майбутньому отримуватимуть польську пенсію.
Як дізнатися, чи платить роботодавець за вас страховий внесок?</ p>
Для цього достатньо звернутися до найближчого ZUS. Його адресу можна переглянути тут https://www.zus.pl/ .
Внески до ZUS: хто і скільки платить?< /p>
Соціальні платежі (збори на соціальне страхування, платежі в ZUS) виплачуються і працівниками, і підприємцями (за себе). Незважаючи на загальні величини відрахувань, через різні способи стягнення зборів та інших умов, різниця між виплатами найманих співробітників та бізнесменів є значною. Тому розглянемо ці випадки окремо, але почала загальні поняття. Загальні поняття Почнемо з основних положень. За будь-яку людину, будь то найманий працівник, у тому числі іноземець, або підприємець, до ZUS мають надійти такі платежі:
Пенсійне забезпечення (Emerytalna) — 19,52%.
Забезпечення з інвалідності (Rentowa) - 8%.
Доступ до медицини (Zdrowotna) - 9%.
Оплата лікарняного (Chorobowa) - 2,45% (у деяких випадках відсутня - докладніше далі).
Страхування від нещасних випадків (Wypadkowa) — від 0,67% до 3,33%.
Фонд праці (Fundusz Pracy) — 2,45%.
p>У Фонд гарантованих винагород працівникам (FGŚP) — 0,10%.
Передусім, найманим працівникам не варто лякатися таких великих величин. Далеко не всі і далеко не повністю ці збори утримуються з його зарплати. Страхування ZUS хоч і має немалу вартість, але саме вона врятує Вам життя в критичних випадках.
VAT- це Податок на додану вартість (VAT \ПДВ\ GST\ DPH\ MwST).
Стандартна ставка 23%.
VAT(ValueAddedTax) - податок на купівлю товарів місцевого споживання, продуктів , послуг, одягу.
Як правило, цей податок вже автоматично включений у ціну товару або послуги (ціна БРУТТО). це означає, що податок VAT не доданий.
У Польщі існують різні ставки податку VAT. У свою чергу ставка залежить від типу товару та послуги:
>• 23% - стандартна ставка ПДВ;
• 8% - деякі продукти харчування та фрукти, добрива, газети та журнали, деякі книги, певна фармацевтична та медична продукція, перевезення пасажирів (автобуси та таксі), послуги готелів;
• 5% - не всі фрукти та горіхи, спеції, деякі книги та видання;
• 3% - деякі харчові продукти, сільськогосподарська продукція, тваринництво та рибальство.
• 0% - експорт товарів, міжнародні транспортні послуги, компютерне обладнання, пристрої передачі цифрових даних. >служби охорони здоровя, соціального забезпечення, освіти та інші державні установи.
Іноземець, який має власний бізнес у Польщі, зобовязаний оплачувати до податкової інспекції VAT, яку він додає своїм клієнтам на товари/послуги. </ <p><p><br></p><p>Податківці, які сплачують ПДВ щомісяця, представляють <span style="color: rgb(75, 85, 99);">JPK V7M</span> як у деклараційній, так і в реєстраційній частині до 25 числа місяця за попередній місяць. Щоквартально платники податків представляють JPK V7M реєстрація - до 25 числа місяця, наступного за місяцем, за який подається файл,</p><p>декларація - до 25 числа місяця, наступного за кварталом, за який подається файл</p><p>Податок ПДВ сплачується до податкової інспекції за місцем провадження трудової діяльності.</p> <p><br></p><p>Запамятайте VAT-це не Ваші гроші, це гроші держави які Ви просто тимчасово тримаєте у себе на рахунку.
До ліміту 200 000 на рік можна не реєструватися ватовцем, але після переходу ліміту заробітку ви зобов`язані зареєструватися.
>
Картка лікарняногодо довідки, виданої лікарем працівника, який є непрацездатним протягом тривалого часу (наприклад, через хворобу). Його відсутність вибачте. style="color: rgb(34, 34, 34, 34);"> (у минулому це була форма лікарняного).
</ span>
За даними урядового веб-сайту Patient.gov. pl, з 1 грудня 2018 р. використовується фельдшерами та фельдшерами, які вони пропонують лише в електронному вигляді. Ми говоримо про електронне звільнення (коротко: e-ZLA<span style="color: rgb(34) , 34) ;" ) , 34);">).
< p >Електронну відпустку може оформити:</ p>
• лікуючий лікар
• лікар-спеціаліст< /p >
• лікар у лікарні
• стоматолог
• психіатр
<); span style = "color: rgb(34, 34, 34);"> • Перевантажений фельдшер (в уряді лікаря).</ p>
Відповідно до Закону від 25 червня 1999 р. про надбавку до соціального страхування в у випадку хвороби та відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустка через хворобу позначена кодом, який присвоєно невказаній причині/захворюванню.</ p>
  ;</ span>
• Код А означає непрацездатність після не перевищення не перевищення60 днів, через те саме захворювання, яке вважається інвалідність до перерви.</ span>
• Код Б означає непрацездатність під час перебування на лікарняному під час вагітності.
•Код C інвалідність, пов’язана з алкоголем.
< p>• </ span>Код D< span style="color: rgb(34, 34, 34);">позначає інвалідність внаслідок туберкульозу.< /span>• Код E означає інвалідність, спричинена можливим зараженням.
< сильний style ="color: rgb(34, 34, 34);">Поширеним є те, що авторизація користування платіжними послугами є також вигідною за умови страхування (наприклад, за агентським контрактом).
Після видачі електронного повідомлення воно автоматично надсилається до профільних сервісів Електронного майданчика платника внеску (роботодавець побачить його у своєму профілі ПУЕ ZUS) та до системи ZUS.</ span>
< /span>
< p> Лікарняний - скільки днів?< / span>
У разі захворювання, яке не може перевищувати182 дні . Винятком є інвалідність внаслідок туберкульозу або вагітності. У такій ситуації лікарняний може бути наданий до 270 днів.
< span style="color : rgb(34, 34, 34);">Нижче наведено поширені запитання.
Як перевірити наявність у мене лікарняного?
< span style="color: rgb(34, 34, 34);"> < /p>
Поділитися цим інформація про ваш обліковий запис на веб-сайті pacjent.gov.pl (про "Винятки вкладка "). Ви можете увійти за допомогою довіреного профілю або за допомогою свого ідентифікатора електронної пошти та мобільного додатка/рідера.
  ;
Ви також можете перевірити свій лікарняний у своєму профілі на веб-сайті.</ p> < p>
Зворотний лікарняний
< span style = "color: rgb(34, 34, 34);"> Лікарняний лист може бути виданий заднім числом, але не пізніше ніж за 3 дні до обстеження. Однак при оформленні лікарняного лікар повинен переконатися, що працівник на той момент був непрацездатний. Тому тільки лікар вирішує, чи отримаємо ми лікарняний із зворотною дією.
</ span> < /p> Лікарняний після звільнення Після звільнення працівник все ще має право на допомога по хворобі за період непрацездатності, викликаної хворобою, але не більше 182 днів або 270 днів, якщо інвалідність зумовлена туберкульозом або настала під час вагітності.
Вагітна жінка має право використати лікарняний тривалістю 270 днів. Варто зазначити, що її хвороба не обов'язково має бути пов'язана з вагітністю. Допомога по хворобі для вагітної становить 100% бази нарахування допомоги (про це ми пишемо в минулому розділі).
Лікарняний для дитини
</) span>
Листок непрацездатності дитини є документом, що підтверджує відсутність і дає право на отримання допомоги по догляду за період непрацездатність, спричинена доглядом за хворою дитиною.
</ span></. p> Кількість днів лікарняного на одну дитину:   ; • 60 вихідних – якщо дитина до 14 років< /p>< p>• 14 вихідних - якщо дитина досягла 14 років.</ span> Допомога на догляд становить 80 відсотків. базовий розмір. </ p> Лікарняний по телефону Лікар також може оформити лікарняний під час телеконсультації (наприклад, телефоном або онлайн-чатом).
  ;
Медичний висновок також може видати психіатр. Може охоплювати максимум182 дні (приблизно шість місяців). Пам’ятайте, однак, що медичну довідку не може видати психолог чи терапевт.
</ span> </ p> Договір про делегування та лікарняний < /p> < p>Особа, яка працює за агентським договором і бажає отримувати допомогу у зв’язку з хворобою під час відпустки, повинна приєднатися до добровільного медичного страхування. При укладанні трудового договору медичне страхування є обов’язковим.
Лікарняний - оплата праці. Яка висота?допомогу у зв’язку з хворобою?
Під час лікарняного ви маєте право на допомогу у зв’язку з хворобою. Для його отримання не потрібно пред'являти жодних документів. Ваш роботодавець побачить вашу медичну довідку e-ZLA у вашому профілі PUE
Umowa o Prace (UoP) Трудовий договір - це правовий акт, що полягає у поданні працівником та роботодавцем спільного волевиявлення, що підтверджує обовязок працівника виконувати певний вид роботи для роботодавця та під його наглядом, у визначеному їм місці та під час. роботодавець за трудовим договором зобовязується прийняти працівника на роботу за винагороду.
Трудовий договір повинен бути укладений у письмовій формі. вид договору, умови договору) не пізніше дати початку роботи працівника. Види трудових договорів
Положення Трудового кодексу визначають види трудових договорів, які можуть бути укладені із працівниками. Трудовий договір може бути укладений:
Що входить до трудового договору
У трудовому договорі зазначаються сторони договору, вид договору , дата його укладання та умови праці та оплати праці, зокрема:
Традиційно трудовий договір типу трудового договору пропонує:
оплачувана відпустка: 21-26 днів (залежно від трудового стажу);
>гарантія соціального та медичного страхування ZUS/NFZ;
винагорода за понаднормову роботу (так звана понаднормова робота);
мінімальна заробітна плата.
Хочемо відзначити, що Міністерство праці, сімї та соціальної політики працює над проектом, який надасть усім 26-денну відпустку, незалежно від трудового стажу (відпрацьованого часу).</p><p><br></p><p>Також на на підставі такого договору — а точніше на підставі самого факту виконання роботи у роботодавця — можна буде оформити посвідку на проживання.</p><p><br></p><p>Нагадаємо, що якщо ви не звільнені від необхідності оформлення дозволу на роботу (громадянин Польщі, польський ID, статус студента тощо), роботодавець буде зобовязаний оформити на вас необхідні документи, такі як:
Припинення трудового договору
Трудовий договір припиняється:
Шаблони документів можете завантажити на сайті у нас безкоштовно.
Umowa o dzieło — один із найпростіших договорів, які укладаються в Польщі, між замовником та виконавцем.< /p>
Такий тип договору використовується в сферах, де виконання роботи замовникам передбачає створення конкретного проекту або роботи — т.зв. dzieło. одноразові відносини, а не постійні)
Договір передбачає:
язкового медичного страхування - NFZ;</li><li>відсутність обовязкового соціального страхування - ZUS;Договір можна скласти у вільній формі, за умови, що в ньому будуть вказані:
Обмеження для іноземців — відсутні. Польські роботодавці можуть використовувати «умову про діло» як при роботі з громадянами ЄС, так і з іноземцями з третіх країн (Росії, України, Білорусі, Казахстану тощо).
< /p>
За умови, що для іноземця, роботодавець зареєстрував відповідний документ, що дозволяє йому працювати:
Хіба що іноземця звільнено від такої необхідності, наприклад він має: ПМП, Карта Резидента ЄС, Карта Поляка, диплом польського університету та в інших випадках.
Як ми вже вказали вище, при використанні цього договору відсутні обовязкові внески на медичне про соціальне страхування, отже щомісячні податкові витрати — значно менші.</p><p>Сплачуються лише авансові платежі з податку на прибуток фізичної особи — PIT.</p><p>Витрати, які не враховуються з метою оподаткування, становлять 20% або 50%, залежно від того, чи ви передаєте авторські права на створений вами проект (роботу). З суми, що залишилася, сплачується зазначений податок PIT 17%.</p><p><br></p><p><strong>Можливість використання такого договору</strong></p><p><br></ p><p>Хотілося б ще раз наголосити, що використання такого договору повязане з низкою більш жорстких вимог, які предявляє законодавство.</p><p>Зроблена робота повинна мати риси вищевказаного dzieła, тобто проекту. Нелегальним є використання такого типу договору для будь-якого виду діяльності, повязаного з наданням послуг циклічного характеру.
Якщо державні органи виявлять факти неправильного використання такого типу договору, крім переоформлення відносин, сторони змусять внести всі несплачені внески.
>Приклади, коли такий договір НЕ може бути використаний
Як ми вказали вище, правильно укладений договір з клієнтом має містити докладне технічне завдання - specyfikacja.
Увага: будь-яка робота, яка має риси постійної та повторюваної, яка не має також докладно та ретельно поставлених цілей:
робота програміста над різними проектами, робота дизайнера, який щодня отримує нове завдання, проведення вебінарів, онлайн занять-прирівнюється до роботи постійною.
Що таке Umowa zlecenia - договір доручення?
Договір доручення є цивільно-правовим договором , регульованим Цивільним кодексом. У звязку з тим, що положення Трудового кодексу на цей договір не поширюються, особі, яка виконує замовлення, належать лише права, які випливають із змісту договору.</p><p><br></p>< Однак роботодавець, який користується послугами, що надаються за цивільно-правовими договорами, зобовязаний забезпечити відповідний захист виконавців. >
Umowa zlecenia - погодинна ставка в 2024 році.
К Мандатним контрактам також застосовується наперед встановлена мінімальна заробітна плата у вигляді мінімальної погодинної ставки. Погодинна ставка тісно повязана з мінімальною заробітною платою і змінюватиметься в міру зміни розміру цієї заробітної плати. У 2024 році мінімальна погодинна ставка в першому півріччі становитиме 27 ,70 злотих</strong>, у другому півріччі вона становитиме <strong>28,10 злотих</strong> за годину роботи.</p><p>Тут варто зазначити, що у звязку з визначенням мінімальної погодинної ставки підприємцю доведеться враховувати відпрацьований підрядником час. Облік повинен вестись у такій формі, щоб контролюючі органи могли перевірити, чи були застосовані вимоги щодо мінімальної погодинної ставки.
Обовязковий договір – внески</strong> </p><p>При прийомі на роботу підрядника на підставі договору доручення підприємець повинен памятати, що у разі такого договору виникає обовязок щодо розрахунку та сплати соціальних внесків до ЗУС. Клієнт звільняється від сплати соціальних відрахувань за підрядника лише у тому випадку, якщо у підрядника є інші страхові права, сума яких дорівнює або перевищує національний мінімум. У такому разі обовязковим буде лише внесок медичного страхування.
Якщо ви наймаєте студента молодше 26 років, клієнт не зобовязаний повідомляти про нього страхову компанію ZUS.</em></strong></p><p><strong><em>Заявки на внески ZUS повинні бути подані протягом 7 днів з моменту початку дії мандатного контракту, використовуючи форму заявки ZUS ZUA.</em> ></strong></p><p><br></p><p>Підприємець оформляє підрядника на все обовязкове соціальне страхування, добровільним є тільки страхування через хворобу.
Якщо замовник наймає підрядника за договором доручення і водночас повязаний з ним трудовим договором, то підрядник розглядається як працівник і обовязково підлягає всім видам соціального та медичного страхування за договором доручення.
Umowa zlecenia – які права має підрядник?
>Договір доручення не захищає інтереси працівника. Трудовий договір включає конкретні періоди повідомлення, щорічну відпустку, оплату лікарняних, пільги та надбавки за понаднормову роботу, які можна вимагати у суді. Підрядник не має жодного з вищезгаданих прав.
Umowa zlecenia не зараховується до стажу роботи та не дає жодних гарантій безперервності трудової діяльності. З погляду підприємця, для нього це вигідніше, оскільки подальших зобовязань перед підрядником він практично не має і може відразу ж звільнитися з роботи. Однак клієнт повинен памятати, що це право поширюється і на підрядника, який може негайно залишити компанію, якщо в договорі не регламентовано термін повідомлення.
Договір доручення та трудові відносини
Більше того, підрядник повинен бути обережним, щоб клієнт не використовував його у своїх цілях. Головне – домогтися того, щоб замовлення, що виконується підрядниками, фактично не відповідало критеріям трудових правовідносин. Цими критеріями є насамперед:
Якщо змістом договору доручення передбачена необхідність виконання роботи в підпорядкованих умовах особисто та за винагороду, у визначеному місці та у певний час, то договір фактично є трудовим договором.
За наявності зазначених ознак за договору доручення роботодавець вчиняє правопорушення прав працівника. У разі перевірки з боку Національної інспекції праці він може бути оштрафований. Понад те, якщо інспектор виявить правопорушення, він зобовяже роботодавця укласти трудовий договор заднім числом і буде зобовязаний виплатити всі суми, належні за трудовими відносинами, відпускні, понаднормову роботу, а також компенсацію мінімального розміру оплати праці.
RODO ще можуть називати „GDPR” та „Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych”
C 25 травня 2018 року набуло чинності законодавство про охорону особистих даних у Польщі.
Принципи RODO
Загальний регламент захисту даних зобовязаний відповідати наступним принципам:</p><ul><li>адекватний захист особистих даних, що зберігаються,< /li><li>надання клієнтам інформації про обробку їх персональних відомостей, а також дозвіл на перегляд їх змін,</li><li>отримання згоди на використання персональної інформації,</li><li>ведення обліку обробки даних,<li> /li></ul><p><br></p><p>введення принципу конфіденційності за умовчанням - означає введення заходів (технічних та організаційних), що дозволяють обробляти тільки дані, необхідні для конкретної операції, повідомлення про порушення безпеки даних до наглядового органу, так звані зобовязання по повідомленню, яке має бути виконане протягом 72 годин з моменту виникнення події, що порушує безпеку,
подання на запит наглядового органу документації, що підтверджує дотримання закону,
зберігання документів, що підтверджують, хто дав згоду на обробку персональних відомостей, коли і в якому обсязі.
Положення регламенту передбачають зобовязання, які мають виконуватись підприємцями та всіма компаніями, що обробляють та адмініструють персональні дані.</p><p><br></p><p><strong>Що таке персональні дані?</strong></p><p><br></p>< p>Персональні дані — це всі дані, за допомогою яких ми можемо ідентифікувати фізичну особу, наприклад:</p><ul><li>імя, прізвище,
я,</li><li>політичні думки,</li><li>дані, що розкривають расове походження,</li><li>біометричні дані.</li> li></ul><p><br></p><p><strong>Що потрібно зробити для дотримання правил RODO у Польщі?</strong></p><p><br></p> <p>Кожен, хто обробляє особисті дані, повинен:</p><ul><li>визначити, які особисті дані обробляються,</li><li>визначити ризик порушення прав фізичних осіб, повязаних з обробкою даних, li>RODO не вказує будь-яких конкретних заходів захисту персональних даних. RODO каже, що ці заходи мають бути відповідними.
Штраф за порушення правил RODO
У разі порушення обов`язків , про які йдеться у RODO, Начальник Установи Захисту Персональних Даних у Польщі має право накладати фінансовий (адміністративний) штраф, величина якого становить від 10.000.000 євро або 2% обороту даного підприємця, до 20.000.000 євро або 4% обороту даного. залежно від тяжкості порушень.
Що необхідно зробити після реєстрації компанії в Польщі?
Всі ці важливі моменти завжди роблять наші бухгалтери, але ви зобовязані це знати.</p><p><br></p><p>Спочатку потрібно подати <strong>Декларація PCC-3</strong> – прибутковий податок з цивільно-правових договорів у розмірі 0,5% від величини статутного капіталу Вашої компанії;</p><p><br></p><p><strong>Декларація NIP-8</strong> – реєстрація компанії як платника податків у податковій інспекції.</p><p >так само необхідно протягом 21-дня з моменту реєстрації Ви повинні відправити в податкову за місцем реєстрації заповнений формуляр NIP-8, де міститься інформація про компанію, її банківський рахунок та бухгалтерську фірму. Цей же документ подається для того, щоб рахунки Вашої компанії відображалися в так званому реєстрі (Biała Lista). Реєстрація в CRBR Обовязково потрібно протягом 7 ( семи) робочих днів з моменту реєстрації, до спеціального реєстру необхідно подати інформацію про кінцевих бенефіціарів (власників) польської фірми. Це є важливим питанням, оскільки за невиконання обовязку законом передбачено штраф (до 1 млн. злотих). Щоб подати інформацію до реєстру бенефіціарів, керівник повинен собі виготовити податковий номер PESEL та цифровий підпис EPUAP або отримати кваліфікований цифровий підпис.</p><p><br></p><p>Інші обовязки
Кожному підприємству необхідно відкрити рахунок у банку. Для цього керівник повинен особисто з`явитися до відділення банку для оформлення необхідних документів та укладання договору. При собі необхідно мати паспорт та витяг з KRS новоствореного товариства.
Зробити сертифікат EORI
Це номер, який присвоюється підприємствам для митних цілей при реєстрації в Системі реєстрації та ідентифікації підприємців. Ключова мета системи EORI – прискорення митних процедур для юридичних та фізичних осіб, які займаються економічною діяльністю на території ЄС або беруть участь у митних операціях. /p>
Декларація VAT-R \VAT-EU – для реєстрації компанії платником для міжнародної торгівлі та окзання послуг. Але цей процес не швидкий і вимагає вашої залучення до питань інспектора.
У процесі реєстрації фірми, KRS може запросити у Вас додаткові документи або інформацію. Або виявити помилку у поданих документах. У таких випадках реєстратор направить Вам листа на адресу реєстрації. Якщо Ви вчасно його не отримаєте, реєстрація може затягнутися.
Одразу після подання документів на реєстрацію слід укласти договір із «віртуальним офісом», щоб забезпечити нормальний відбір кореспонденції нової компанії .
Всі ці аспекти та необхідні дії , наші фахівці допоможуть вам зробити
Види податків у Польщі 2024
Друзі ,розглянемо найголовніші та найголовніші податки:
податок на товари та послуги (ПДВ) - VAT ;
податок на доходи фізичних осіб - PIT;
податок на доходи юридичних осіб - < strong>CIT,
Податок VAT (ПДВ) у Польщі
Як і в інших країнах Європи, у Польщі діє податок на товари та послуги — Podatek od towarów i usług. Тобто так званого податку на додану вартість. — 23%, але польське законодавство передбачає низку винятків, коли може застосовуватись пільгова ставка.
Але для експорту товарів на територію Європейського Союзу діє ставка VAT 0 %
>
У Польщі під пільговими маються на увазі знижені ставки8% та 5%, які поширюються на певні товари та послуги.
Тариф 8% діє по відношенню до:
5% ставкою оподатковуються такі товари, як:
З 1 лютого 2022 року в Польщі знизили ставку ПДВ до 0% на продукти харчування, а також на газ. З 8% до пяти впала ставка ПДВ на теплову енергію, а ставка на паливо була знижена з 23% до восьми.</em></strong></p><p><br></p><p>< strong>Податок CIT</strong></p><p>CIT — польський податок на доходи юридичних осіб — podatek dochodowy od osób prawnych.</p><p><br></p><p>Стандартна ставка CIT — 19%, але польське законодавство передбачає пільгову ставку 9% — ставка податку для малих фірм, річний оборот яких був меншим за 1.200.000€.</p><p><br></p><p><strong>< em>Важливо: Ставка 9% не може застосовуватися для фірм, які планують надавати у Польщі послуги фінансового типу.</em></strong></p><p><br></p><p>Базою оподаткування в цій ситуації є «дохід» – dochód. «Дохід» за польським правом це — різниця між «виручкою» (przychód) та «витратами фірми» (koszty). Вибір типу розрахунку з національною скарбницею: помісячно чи поквартально, не впливають на ставку CIT для фірми. </p><p>Обовязок сплати податків визначається, виходячи з наявності у правління фірми зареєстрованого місця ведення діяльності в Польщі. Якщо таке є, то податком оподатковуються всі доходи, незалежно від того, де вони отримані, а якщо ні — тільки ті, які фірма отримала на території Польщі.
Податок PIT
Податок PIT є традиційним податком «на доходи фізичних осіб» (ПДФО). Увага: якщо живете в Польщі більше півріччя і працевлаштовані в польській фірмі — ви зобовязані сплатити податки до польської скарбниці.</em></strong></p><p><strong><em>Залишаєтеся на території Польщі понад 183 дні на рік — автоматично стаєте резидентом-платником податків.</em>< /strong></p><p><br></p><p>Неоподатковуваний річний дохід фізичної особи був підвищений у звязку з новою реформою «Polski Ład» і на даний момент (лютий 2024) становить 30 000 PLN.
За ставкою 12% оподатковується дохід розміром до 120 000 PLN (з відрахуванням т.зв. річний суми, що зменшує податок – 3600 PLN).
За ставкою 32% оподатковується дохід понад 120 000 PLN. Якщо отримали дохід понад цю суму, то заплатіть 12% від 120 000 PLN – і 32% від суми, що перевищує 120 000 PLN.
Зверніть увагу, що , у відповідності з польським законодавством, ви як фізична особа зобовязані відзвітувати перед державною скарбницею за отримані доходи. > інформацію про отриманий дохід чи понесену втрату — річна декларація PIT.</p><p><br></p><p>Відповідальність за неправильно розрахований або неправильно заповнений PIT — лягає на вас.</p>< p>Якщо працюєте в польській фірмі, то, за стандартною процедурою, ви отримаєте від фінансового відділу форму PIT-11, а самі зобовязуєтеся надіслати заповнену форму PIT-37.
Ryczałt -Облікова одноразова виплата є однією з доступних форм оподаткування доходів (поряд з оподаткуванням за шкалою, фіксованим податком або податковою карткою) При виборі форми оподаткування зацікавлена особа , податкове навантаження (податкові ставки), а також витрати, понесені для досягнення цих доходів Немаловажна і тематика підприємницької діяльності. заяви CEIDG-1 для вступу до будь-якої міської/муніципальної установи. Про зміну форми оподаткування необхідно повідомити до 20 числа місяця, наступного за місяцем отримання першого доходу, у заяві про зміну запису CEIDG-1 або в декларації керівнику податкової служби. p>
У разі, якщо платники податків розпочинають свою діяльність протягом року, ми повідомляємо про вибір форми оподаткування до дати подання заяви на вступ до CEIDG.
< br>
УВАГА! Якщо платник податків запізниться з цим вибором, його розрахують за загальними правилами згідно з податковою шкалою.
Зареєстровану одноразову виплату можна використовувати у наступні ситуації:
Проте не всі можуть використовувати цю форму оподаткування. Правила передбачають низку винятків.
Субєктивні винятки:</strong></p><ul><li>платники податків, які здійснюють розрахунки за податковою карткою, </li><li>платники податків тимчасово звільнені від прибуткового податку,</li><li>платники податків, продукція яких оподатковується акцизом,</li><li>платники податків, які до вибору одноразової виплати в цьому податковому році вели підприємницьку діяльність на загальних умовах (самостійно або з чоловіком)</li><li>платники податків, які надаватимуть той самий вид послуг, що й у рамках трудових відносин, у яких вони перебували до початку власної підприємницької діяльності</li></ul>< p><strong>Винятки субєктів:
Документація
Прі використання форми оподаткування (одноразової) платник податків зобовязаний вести облік доходів окремо в кожному податковому году. На його основі визначається сума податку, що підлягає сплаті на рахунок податкової інспекції, щомісяця чи щокварталу (залежно від того, як платник податків визначив її у податковій інспекції). Зменшити його за рахунок витрат на одержання доходу неможливо. Паушальний прибутковий податок (PPE) розраховується на основі отриманого доходу за вирахуванням сплачених внесків ZUS. Податок має бути сплачений на рахунок податкової інспекції до 20 числа місяця за попередній місяць/квартал. Платник податків не зобовязаний подавати податкову декларацію. Порядок ведення зазначеного обліку зазначено у положеннях «Розпорядження Міністра фінансів від 17 грудня 2002 року щодо ведення обліку доходів та переліку основних засобів та нематеріальних активів». Окрім обліку доходів, платник податків веде реєстр основних засобів та нематеріальних активів, облік обладнання, зберігає документи придбання товарів. Якщо при цьому він є активним платником ПДВ, він також веде регістри продажу/купівель ПДВ та подає до податкової інспекції декларацію ПДВ-7. Скорочений алгоритм розрахунку єдиного податку на прибуток: - соціальне забезпечення = оподаткуваннядохід
У ситуації, коли платник податків отримує дохід, оподатковуваний за кількома ставками, він повинен розрахувати відсоткову частку цього доходу в загальному доході та розрахувати в цій сумі частину соціального страхування (частина доходу, що оподатковується за певною ставкою/загальний дохід). 100%; тоді сума внеску соціального страхування * розрахований відсоток частки = сума внеску на цю частину доходу).
Фіксована ставка
Залежно від сфери діяльності розмір одноразової виплати варіюється:
2% - враховано прибуток від реалізації непромислово переробленої продукції рослинного та тваринного походження власного вирощування, селекції або племінної роботи,
3% - діяльність громадського харчування та послуг (торгівля), тваринництво, рибальство, доходи від реалізації основних засобів, що входять до активів підприємства,</ p>
5,5% – будівельна діяльність, транспортні послуги, виробнича діяльність,
8,5% - оренда, суборенда, оренда , інші договори аналогічного характеру до суми, еквівалентної 4000 євро, доходи від діяльності з надання послуг, у тому числі від діяльності громадського харчування в частині доходів від реалізації напоїв із вмістом алкоголю понад 1,5% , із субєктів пунктів 2 та 3 послуги, повязані з ботанічними садами, зоопарками та природними обєктами, що охороняються, комісійна винагорода, отримана за договором комісії, комісійна винагорода, отримана за розподільчим договором, утримання дитячих садків, позашкільних установ у початкових школах</p><p><strong>17%</strong > – послуги з розміщення, посередництво у продажу автомобілів та їх частин, послуги паркування, консультації в галузі компютерного обладнання, туристичне посередництво, оренда легкових автомобілів та інших транспортних засобів
20% — доходи від фрилансерів
Після закінчення податкового року, до кінця січня наступного року, одноразовий податок розраховується за доходами, отриманими ним у попередньому році у складі одноразового податку. І тому він подає щорічну податкову декларацію PIT-28. Якщо ви вирішите сплачувати одноразовий податок, ви не зможете сплачувати податки спільно з чоловіком або у порядку, передбаченому для батьків-одинаків. Доходи з інших джерел (наприклад, за трудовим договором) розраховуються на загальних засадах відповідно до правил ПДФО.
https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00263
Втрата права на іменну одноразову виплату
З 1 січня 2017 року підприємець, що виплачує одноразову виплату та перевищує ліміт доходів у розмірі 250 000 євро протягом року, втрачає право на одноразову виплату з початку наступного року. Наприклад, особа, яка перевищила ліміт у 2017 році, з 1 січня 2018 року буде зобов`язана вести Книгу доходів та витрат на загальних підставах.
Податки 12%-8,5% коди PKD для айтішників
Групою платників податків з таким співвідношенням високих доходів і низьких витрат є ІТ-індустрія, зокрема тестувальники та програмісти. Щоб не платити високі податки, варто знати форму оподаткування, яка є одноразовою. p>
Дві фіксовані ставки - 8,5% або 12%
З 2022 року ІТ-індустрія рухається в рамках двох фіксованих ставок, тобто 8,5% або 12% Це набагато нижчі податкові ставки, ніж 12%/32% для податкової шкали або 19% для фіксованого податку компенсує неможливість включення витрат при розрахунку податку. p>
Коди PKD в ІТ за фіксованою ставкою 12%.
Згідно зі ст. 12 сек. 1 пункт 2b Закону про прибутковий податок із фіксованою ставкою на певні доходи, отримані фізичними особами (далі: Закон про одноразову виплату), ставка 12% застосовується у т.ч. доходи, отримані від надання послуг:
пов Коди PKD для тестера</ p> Тестувальник, який хоче використовувати фіксовану ставку 12%, повинен виконувати послуги, на які поширюється PKD, наприклад:язані з випуском:</strong></p><p><br></p>< ul><li>пакети компютерних ігор (PKWiU ex 58.21.10.0), за винятком публікації компютерних ігор в Інтернеті,</li><li>пакети системного ПЗ (PKWiU 58.29.1),</li><li>пакети службових програм (PKWiU 58.29.2),</li><li>компютерне програмне забезпечення, завантажене з Інтернету (PKWiU ex 58.29.3), за винятком завантаження програмного забезпечення в режимі онлайн;язане з:< /li><li>консультації в галузі компютерної техніки (PKWiU 62.02.10.0),язана з програмним забезпеченням або</li><li>62.02, тобто консультаційні послуги з програмного забезпечення.</li></ul><p>Відповідно до найбільш часто обирається PKD, тобто 62.01 послуги, що надаються:</p><p><br></p><p>написання, модифікація, дослідження, документування та підтримка програмного забезпечення, включаючи написання команд для управління програмами для користувачів;</p><p >аналіз, проектування готових до використання систем, включаючи розробку, створення та постачання програмної документації, виконаної на запит конкретного користувача;</p><p>написання програм від імені користувача;</p><p><br></p> ><p><strong>Дизайн сайту.</strong></p><p>Важливо відзначити, що PKD 62.01 розуміється в широкому сенсі для діяльності, повязаної з програмним забезпеченням, у той час як фіксована ставка у розмірі 12% може використовуватися відповідно до цієї PKD для послуг, специфічних для PKWiU: 62.01.1, тобто. послуги, повязані з проектуванням та розвитком інформаційних технологій;</li><li>62.01.2, тобто оригінальне програмне забезпечення, у тому числі ігри та інше програмне забезпечення.</li></ul><p>Якщо тестувальник програмного забезпечення забезпечення ділиться своїми технічними знаннями та досвідом у рамках послуг, що надаються, тобто його послуги носять консультаційний характер, то відповідна фіксована ставка становить 12%. Те саме і при створенні т.зв. автоматичні тести і таким чином надає послуги, повязані з програмним забезпеченням.
PKD коди для програматора
Програміст, який обрав одноразову виплату, може використати фіксовану ставку 12%, якщо він надає послуги, на які поширюється код PKD: 62.01, тобто широко розуміється діяльність, повязана з програмним забезпеченням або</li><li>58.21, тобто послуги, повязані з публікацією компютерних ігор, за винятком публікації компютерних ігор в Інтернеті, або
язані з випуском системного та прикладного програмного забезпечення, такі як:</li></ul><p>розробка, постачання та документування стандартного програмного забезпечення - операційних систем, утиліт та іншого, без урахування специфічних вимог замовника.</p> ><p><br></p><p><strong>Коди PKD для решти ІТ-індустрії</strong></p><p>Податковий платник, що працює в ІТ-індустрії, який не надає послуги як програміста або тестувальника також може скористатися фіксованою ставкою 12%. Відповідна PKD у цьому випадкуе:</p><p><br></p><ul><li>62.02, тобто консультування з компютерної техніки в області PKWiU 62.02.10.0;Коди PKD в ІТ та фіксована ставка 8,5%.
Якщо підприємець надає ІТ-послуги, які не підпадають під дію вищезгаданої PKD, на яку поширюється фіксована ставка у розмірі 12%, він може використати нижчу податкову ставку, яка становить 8,5%. Це випливає із ст. 12 сек. 1 пункт 5 Закону про одноразові виплати, відповідно до якого фіксована ставка 8,5% призначена для доходів від діяльності з надання послуг, які не увійшли до класифікації інших одноразових виплат, тобто 1,5%. у цьому випадку за ставкою 12%.
Якщо тестувальник програмного забезпечення надає послуги, на які поширюється PKD:
62.02, а щодо PKWiU 62.02.30.0, тобто. послуги технічної підтримки обсягом тобто. інформаційні технології та компютерне обладнання;</p><p>62.01, але не повязаний з програмуванням, тобто, наприклад, порівняння того, чи працює цей додаток/функція відповідно або не відповідно до специфікації та вимог, і після виявлення помилок повідомляє про порушення програмістам
– може бути вигідна нижча фіксована ставка, тобто 8,5%.
виконуючий лише ручні тести, тобто відновлювальну роботу, яка не має характеристик консультаційних послуг або послуг з розробки, може використовувати фіксовану ставку у розмірі 8,5%.
У випадку з програмістом фіксована ставка 8,5% виключається, оскільки сам факт надання послуг із програмування повязаний із послугою з програмного забезпечення, яка, у свою чергу, оподатковується фіксованою ставкою 12%.</p><p><br></p><p>Чи можна одночасно використовувати фіксовану ставку 8,5% і 12%?</p><p>Єдина ставка визначається залежно від послуги, що надається. Це означає, що платник податків, який має право одночасно оподатковуватись, може застосовувати різні ставки. Для цього йому не потрібно виставляти кілька рахунків-фактур окремо по кожному виду продажу. Важливо, щоб конкретні предмети продажу були вказані у рахунку-фактурі.</p><p>Варто памятати, що PKWiU не є обов`язковим елементом рахунку, але додавання їх у рахунок є додатковим підтвердженням надання послуг.
Податок на загальних принципах є найпопулярнішою і найбільш широко доступною формою оподаткування в Польщі. /p>
Форма оподаткування залежить від суми податку на прибуток
Вибір форми оподаткування – одне з основних питань, яке слід враховувати на етапі створення компанії.
Підприємці можуть вибрати: податок на загальних принципах, єдиний податок або паушальний податок.
Решение важливе, оскільки форма оподаткування впливає метод розрахунку податку з прибутку і, отже, його суму. форми.
податок на загальних умовах має ряд переваг
Зважаючи на найбільшу доступність і ряд переваг найбільш популярною формою оподаткування є податок на загальних засадах. Сума податку тут розраховується як відсоток від доходів - доходів за вирахуванням витрат. Існують дві податкові ставки: 12% (для доходів до 120 000 злотих) < /strong>і 32% (коли дохід перевищує 120 000 злотих). До основних переваг загальних принципів належать:
язані вести Книгу доходів і витрат.</li></ul><p><br></p><p>Це наочна таблиця, в якій підсумовуються доходи та витрати. КПіР складається з кількох граф, у тому числі: дати (виробництва витрат, отримання товару, отримання доходу, звіту про реалізацію), реквізити контрагентів, описи економічних подій, коментарі та зауваження. У Книзі кожній події надано порядковий номер. КПіР також містить суми всіх доходів і витрат за певний період. Підприємець, який користується загальними правилами, зобовязаний визначити податкову базу, яка є доходами за вирахуванням витрат. Авансовий платіж розраховується накопичувальним чином, виходячи з доходу, отриманого з початку року. З доходів підприємцю слід відняти сплачені внески ЗУС та витрати на отримання доходу. Після розрахунку бази її необхідно округлити до цілих злотих. Потім отримана сума множиться на відповідну ставку (12% до 120 000 злотих) і зменшується на суму, що зменшує податок ( 3600 злотих). Якщо ваша податкова база перевищує 120 000 злотих, помножте надлишок на ставку 32% і додайте до отриманого результату суму 10 800 злотих (90 000 х 12%). Нарешті, аванс за конкретний місяць зменшується у сумі авансових платежів, виплачених попередні розрахункові періоди. І знову отримана сума округляється до цілих злотих.Коли слід вносити авансові платежі?
Податок за загальними правилами сплачується щомісяця чи щоквартально. Про це підприємець повинен подбати до 20 числа місяця, наступного за розрахунковим періодом. Тому у випадку щомісячних розрахунків податок, наприклад, за травень, слід сплатити до 20 червня. кварталом, тобто авансовий платіж за:
1 квартал – до 20 квітня,
2 квартал – до 20 липня,
3 квартал – до 20 жовтня,
4 квартал – до 20 січня.
Про щоквартальний податковий розрахунок на загальних умовах підприємець повідомляє лише у річній податковій декларації ПІТ-36.< /p>
Дана форма оподаткування не вимагає подання будь-яких форм протягом року. Подати PIT-36 потрібно лише після закінчення податкового року (до 30 квітня).
Сьогодні ми поговоримо про те, як поставити фірму на паузу без ліквідації.
Польські підприємства, які тимчасово не працюють з тих чи інших причин, можуть скористатися можливістю, передбаченою польською законодавством та призупинити підприємницьку діяльність.
Можна зупинення діяльності здійснюється на строк від 1 до 24 місяців за умови, що на фірмі немає працевлаштованих осіб.
Документи, які необхідно подати для припинення діяльності фірми:
У період зупинення фірма не може здійснювати підприємницьку діяльність та отримувати від неї доходи. Проте підприємство має право:
язаннями, що виникли до моменту припинення діяльності;</li><li>відчужувати свої основні кошти.</li></ul><p><strong>В водночас фірма, яка перебуває у зупиненні діяльності, має і низку важливих обовязків:язаних з господарською діяльністю фірми до моменту призупинення; , на який її було припинено.</li></ul><p>Крім того, по призупиненій фірмі, у разі потреби, може бути проведена податкова перевірка на тих же принципах, що й чинною.</p><p>< br></p><p>Основною перевагою призупинення діяльності компанії є її звільнення від обовязку періодичного подання декларацій з ПДВ (VAT), а також щомісячної сплати авансових платежів з податку на прибуток (СІТ). Крім того, якщо учасник фірми платив соціальні відрахування (ZUS), то на час призупинення він від такого обов`язку теж звільняється. корисним кроком для польської компанії, що тимчасово не працює. Однак це не вирішує автоматично всіх її проблем, оскільки правління й надалі має робити кроки з адміністрування підприємства.Причини ліквідації товариства з обмеженою відповідальністю
У Кодексі комерційних товариств зазначені причини ліквідації товариства з обмеженою відповідальністю. До них належать:
Рішення акціонерів про ліквідацію компанії
У разі добровільної ліквідації товариства з обмеженою відповідальністю Ключовим елементом ефективного початку ліквідації є прийняття рішення акціонерів про розпуск компанії. Для набрання чинності таке рішення має бути оформлене у вигляді нотаріального акта. Винятком із цього правила є ситуація, зазначена у пункті 3 вище, тобто. коли статут був укладений із використанням типового договору. У цьому випадку ліквідація товариства з обмеженою відповідальністю також є результатом рішення, підписаного всіма партнерами кваліфікованим електронним підписом, довіреним підписом або особистим підписом.
Як правило, рішення про ліквідацію товариства з обмеженою відповідальністю має бути прийнятий більшістю у 2/3 голосів.
Відкриття ліквідації відбувається у день прийняття акціонерами рішення про ліквідацію товариства. З цього моменту до назви компанії додається позначення «у ліквідації». товариства з обмеженою відповідальністю, акціонери також мають ухвалити рішення про призначення ліквідаторів товариства. Ліквідаторами товариства можуть бути фізичні особи, у тому числі не діючі члени правління, якщо вони відповідають вимогам, передбаченим Законом. Дійсно, члени правління за відсутності інших положень статуту або рішення акціонерів стають ліквідаторами товариства з обмеженою відповідальністю. чинності закону. Проте, навіть якщо акціонери товариства не планують будь-яких змін щодо цього, тобто. вирішили, що функції ліквідаторів повинні виконувати чинні члени правління, ми рекомендуємо ухвалити рішення про призначення їх для виконання цієї функції. На практиці деякі суди реєстрів вимагають подання відповідного рішення, незалежно від того, чи були ліквідаторами призначені чинні члени правління чи третя особа. Крім того, у рішенні також має бути вказано спосіб представництва компанії у період ліквідації.
Слід пам`ятати, що за відсутності інших положень у статуті ліквідатор може бути звільнений у процесі ліквідації за рішенням акціонерів. Суд може також звільнити ліквідаторів з поважних причин за заявою осіб, які мають у цьому законний інтерес.
У день відкриття ліквідації правління товариства з обмеженою відповідальністю припиняє свою діяльність.
p>Повідомлення про відкриття ліквідації
Факт відкриття ліквідації, а також відомості про ліквідаторів повинні бути повідомлені ліквідатором до реєстраційного суду протягом 7 днів із дня відкриття ліквідації. Повідомлення також може бути зроблене законним представником (юрисконсультом або адвокатом), який має відповідну довіреність від товариства. про згоду на виконання такої функції.
Заява з додатками подається в електронному вигляді, на Порталі судових реєстрів або в системі S24 (якщо компанія заснована в цій системі). Такі уявлення є платними.
Крім того, ліквідатори в товаристві з обмеженою відповідальністю вони також повинні оголосити про відкриття ліквідації протягом 2 тижнів у Monitor Sądowy i Gospodarczy у формі MSiG -M1, закликаючи кредиторів подати свої вимоги протягом трьох місяців з дати оголошення. Заява про публікацію оголошення подається окремо, незалежно від заяви про внесення запису до реєстру підприємців Національного судового реєстру.
ліквідаційний баланс
Відкриття ліквідації тягне за собою необхідність закриття та повторного відкриття бухгалтерських книг ліквідованого товариства та підготовки відповідного звіту. Крім тогого, ліквідатори повинні підготувати вступний ліквідаційний баланс на дату відкриття ліквідації, який вони потім подають на затвердження зборами акціонерів.
Вступна ліквідація, як зазначено вище, є складною багатоетапною. процедуру. Найважливішим його елементом вважатимуться прийняття акціонерами відповідного рішення, оскільки це певною мірою початок всього процесу. Проте компанія також повинна розробити докладний графік усієї ліквідації до першого кроку, щоб провести її ефективно та результативно.
Касовий апарат – хто зобовязаний його встановити?</strong></p><p>Податківці, які здійснюють продажі фізичним особам, Проте міністр розвитку та фінансів у постанові від 20 грудня 2017 року про звільнення від обовязку ведення обліку з використанням контрольно-касової техніки передбачив кілька відступів від цього обовязку.</p><p> <br></p><p><strong>Звільнення від обовязку обліку продажів з використанням касових апаратів
Обєктивні винятки звільняють від обовязку реєстрації лише суворо певні види діяльності. реалізації фізичним особам, які не ведуть підприємницьку діяльність, тільки від діяльності, звільненої від реєстрації, то обовязок щодо встановлення контрольно-касової машини відсутній.</p><p><br></p><p>Однак якщо йдеться як про звільнених видів діяльності (перерахованих у частині I додатка до Положення), а також про тих, які не звільнені від податку, слід памятати, що звільнення від необхідності обліку продажів з використанням контрольно-касової техніки застосовується за умови, що частка обороту частка отриманих від звільнених продажів у загальному обороті попереднього року перевищила 80%.
Звільнення у звязку із сумою, що не перевищує 20 000 злотих. оборот</p><p>Постанова міністра розвитку та фінансів також передбачає звільнення від суми обороту. Якщо в цьому податковому році оборот від продажу фізичним особам, які не займаються підприємницькою діяльністю, та одноразовим фермерам не перевищує 20 000 злотих. злотих, то платник податків не повинен встановлювати касовий апарат. Таке зобовязання виникає після закінчення двох місяців, рахуючи з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому платник податків перевищив ліміт 20 000 злотих. злотий.
Податкові платники, які користуються звільненням від ПДВ, оскільки є малими підприємцями (згаданими у статті 113 Закону про ПДВ), повинні памятати, що звільнення від ПДВ не означає , що вони також звільняються з обліку продажів з використанням касових апаратів! Може статися, що вони перевищать допустимий ліміт обороту 20 000 злотих. PLN і будуть зобовязані використовувати касові апарати.
Які дії обов 2-надання послуг: язково необхідно фіксувати на касовому апараті?</strong></p><p>§ 4 вищезазначеного положення про звільнення від обовязку ведення обліку з використанням контрольно-касової техніки визначає види діяльності, для яких наявність контрольно-касової машини є абсолютно необхідною. До них відносяться: 1-доставка: рідкий газ, деталі двигуна (ПКВіУ 28.11 .4),язані з харчуванням (ПКВіУ 56), тільки: послуги, що надаються стаціонарними підприємствами громадського харчування, в тому числі сезонно, та послуги з приготування їжі для сторонніх одержувачів (кейтеринг),</li><li>перукарня, краса та косметологія.</li> <li>культурно-видовищна – тільки в рамках допуску на циркові вистави,</li><li>повязані з розвагами та відпочинком – тільки в частині допуску до парків розваг, парків розваг, дискотеки, танцювальних залів,